KÜLTÜR, SANAT VE DİN

 

Başvuru Özet Taslağı ve Çağrı metni dosyası için tıklayınız

BASVURU ÖZET TASLAGI

“Kültür, Sanat ve Din” Editörlü Kitap

Bir kavram olarak sosyal sistemin tanımı şöyle yapılabilir. Parçalardan biri üzerinde meydana gelen değişikliğin diğer parçalarda da değişikliğe neden olduğu sosyal bütüne sosyal sistem denir. Toplumda en önemli üst sistemlerden birisi sosyal sistem diğeri de kültürel sistemdir.  Kültür milletlerin tüm tarihsel süreçleri boyunca toplumsal yaşamın sosyal, siyasi, ekonomik, dini, hukuki, sanatsal, eğitsel, felsefi, fikri yahut uygulamalı hemen her alanına dair ürettikleri ürünlerin sosyal hayat içerisinde gelenekselleşip, kurumsallaşıp yapısallaşmış haline verilen isimdir. Süreklilik ifade etmesi bağlamında alt sosyal sistemlerden olan sosyal kurumlar birer canlı organizmaya benzetilebilir. Nitekim statik değil dinamiktirler. Sosyal kurumların en önemlilerinden birisi de sanattır. Toplumun estetik ihtiyaçlarının tatmini sanat sayesinde sağlanır. Güzele, güzelliğe doğuştan meyyal yaratılmış olan insan kendisindeki bu güzellik duygusunun tatminini ancak sanat kurumu sayesinde gerçekleştirir. Bu gerçekleştirme asla tek yönlü bir eylem değildir, bu eylem toplumdan sanata ve sanattan topluma çift yönlü olarak gerçekleşir. Bu çift yönlülük toplum üst sistem-çatısı altında, alt-sitemler durumunda olan bütün diğer sosyal kurumların da sanatı etkilemesi ve sanattan etkilenmesi anlamına gelir. Örneğin tasvir yasağı Müslüman sanatkârların hayal gücünü yani imgelemini güçlendirerek ve onlara Sinan gibi muhteşem mimari abideler yapan mimarlar, Hayali Küçük Aliler gibi Karagöz benzeri gölge oyunları oynatan sanatçılar, Fuzuli ve Bakiler gibi şairler ve Şeker Osman Paşalar gibi ressamlar yetişmesine zemin hazırlayacak bir zihinsel artalan yani background yaratmıştır. Yani tarih boyunca din-kültür ve sanat ilişkisi ve etkileşimi devam etmiş, hala devam etmektedir ve gelecekte de devam edecektir. Dolaysıyla özelikle hoyratlığın kıtalar üstü ve kültürler üstü bir zihinsel ve ruhsal hastalığa dönüştüğü bu modern çağda insanoğlunun nezakete, kibarlığa ve estetiğe ihtiyacı iyice artmış durumdadır. İşte tam da bu nedenle kültüre, sanata, estetiğe ve bunların din ile ilişkisini öğrenmeye, anlamaya ve konuşmaya yoğunluklu bir şekilde ihtiyacımız olan yirmi birinci yüz yılın başlangıcındaki bu zorlu süreçte çok faklı ve çeşitli alanlardan müelliflerin katkılanıyla Kültür, Sanat ve Din başlıklı bir kitap yazılması amacıyla kitap çağrısına çıkma gereği duyduk.

Kitabın Alt başlıkları aşağıdaki konuları kapsayacak şekilde düşünülmektedir.

KLASİK ÇAĞDA KÜLTÜR, SANAT VE DİN

Antik Dönemde Kültür, Sanat ve Din

Antik Yunan’da Kültür, Sanat ve Din

Antik Dönemde Müzik Sanatı ve Din

Roma’da Kültür, Sanat ve Din

Helenistik Dönemde Kültür, Sanat ve Din

ORTA ÇAĞ BATI DÜNYASINDA KÜLTÜR, SANAT VE DİN 

Orta Çağda Avrupa’da Kültür, Sanat ve Din

Orta Çağ’da Avrupa’da Hristiyanlığın Hristiyan Toplumlarının Kültürel, Sanatsal ve Dini Yaşamına Etkisi

Orta Çağ’da Avrupa’da Hristiyanlığın Kilise Mimarisine Etkisi

Orta Çağ’da Avrupa’da Hristiyanlığın Sahne Sanatlarına Etkisi

Orta Çağ’da Avrupa’da Hristiyanlığın Avrupa Edebiyatına Etkisi

Orta Çağ’da Avrupa’da Hristiyanlığın Avrupa Resim Sanatına Etkisi

Orta Çağ’da Avrupa’da Hristiyanlığın Avrupa’da Müzik Sanatına Etkisi

Orta Çağda Farklı Kilise Mimarisi Türleri, Kültürel ve Dini Motifler

ORTA ÇAĞ İSLAM DÜNYASINDA KÜLTÜR, SANAT VE DİN

Orta Çağda İslam Dünyasında Mimari ve Din

Orta Çağda İslam Dünyasında Tezhip ve Din

Orta Çağda İslam Dünyasında Minyatür ve Din

Orta Çağda İslam Dünyasında Ebru Sanatı ve Din

Orta Çağda İslam Dünyasında Çinicilik Sanatı ve Din

Orta Çağda İslam Dünyasında Hat Sanatı ve Din

Orta Çağda İslam Dünyasında Gölge Sanatları ve Din

Orta Çağ’da İslam Dünyasında Edebiyat Sanatı ve Din

Orta Çağ’da İslam Dünyasında Musiki Sanatı ve Din  

Orta Çağ’da İslam Dünyasında Oymacılık, Kakmacılık ve Din

Orta Çağ’da İslam Dünyasında El-Sanatları ve Din

Orta Çağda İslam Dünyasında İslam Dininin İslam Toplumlarının Kültürel, Sanatsal ve Dini Yaşamına Etkisi

YENİ ÇAĞ’DA AVRUPA’DA ve İSLAM DÜNYASINDA KÜLTÜR SANAT VE DİN 

Yeni Çağ’da Avrupa’da Kültür, Sanat ve Din

Rönesans ve Reform Hareketlerinin Avrupa’nın Kültürel, Sanatsal ve Dini Yaşamına Etkisi

Yeni Çağ’da Avrupa’da Kilise Mimarisi

Yeni Çağ’da Avrupa’da Sahne Sanatları ve Din

Yeni Çağ’da Avrupa’da Edebiyat Sanatı ve Din

Yeni Çağ’da Avrupa’da Resim Sanatı ve Din

Yeni Çağ’da Avrupa’da Müzik Sanatı ve Din

Yeni Çağ’da İslam Dünyasında Mimari ve Din

Yeni Çağ’da İslam Dünyasında Tezhip ve Din

Yeni Çağ’da İslam Dünyasında Minyatür ve Din

Yeni Çağ’da İslam Dünyasında Ebru Sanatı ve Din

Yeni Çağ’da İslam Dünyasında Çinicilik Sanatı ve Din

Yeni Çağ’da İslam Dünyasında Hat Sanatı ve Din

Yeni Çağ’da İslam Dünyasında Gölge Sanatı ve Din

Yeni Çağ’da İslam Dünyasında Edebiyat Sanatı ve Din

Yeni Çağ’da İslam Dünyasında Musiki Sanatı ve Din

Yeni Çağ’da İslam Dünyasında Oymacılık, Kakmacılık ve Din

 Yeni Çağ’da İslam Dünyasında El-Sanatları ve Din 

Yeni Çağ’da İslam Dünyasında İslam Dininin İslam Toplumlarının Kültürel, Sanatsal ve Dini Yaşamına Etkisi

YAKIN ÇAĞ’DA AVRUPA’DA ve İSLAM DÜNYASINDA KÜLTÜR SANAT VE DİN 

Yakın Çağ’da Avrupa’da Kültür, Sanat ve Din

Modernleşme Hareketlerinin Avrupa’nın Kültürel, Sanatsal ve Dini Yaşamına Etkisi

Yakın Çağ’da Avrupa’da Kilise Mimarisi

Yakın Çağ’da Avrupa’da Sahne Sanatları ve Din

Yakın Çağ’da Avrupa’da Edebiyat Sanatı ve Din

Yakın Çağ’da Avrupa’da Resim Sanatı ve Din

Yakın Çağ’da Avrupa’da Müzik Sanatı ve Din

Yakın Çağ’da İslam Dünyasında Mimari ve Din

Yakın Çağ’da İslam Dünyasında Tezhip ve Din

Yakın Çağ’da İslam Dünyasında Minyatür ve Din

Yakın Çağ’da İslam Dünyasında Ebru Sanatı ve Din

Yakın Çağ’da İslam Dünyasında Çinicilik Sanatı ve Din

Yakın Çağ’da İslam Dünyasında Hat Sanatı ve Din

Yakın Çağ’da İslam Dünyasında Gölge Sanatı ve Din

Yakın Çağ’da İslam Dünyasında Edebiyat Sanatı ve Din

Yakın Çağ’da İslam Dünyasında Resim Sanatı ve Din

Yakın Çağ’da İslam Dünyasında Sahne Sanatları ve Din

Yakın Çağ’da İslam Dünyasında Musiki Sanatı ve Din

Yakın Çağ’da İslam Dünyasında Oymacılık, Kakmacılık ve Din

 Yakın Çağ’da İslam Dünyasında El-Sanatları ve Din 

Yakın Çağ’da İslam Dünyasında Moda ve Din

Yakın Çağ’da İslam Dünyasında İslam Dininin İslam Toplumlarının Kültürel Yaşamına Etkisi

Yakın Çağ’da İslam Dünyasında Modernleşme Hareketlerinin İslam Toplumlarının Kültürel, Sanatsal ve Dini Yaşamına Etkisi

POST-MODERN DÖNEMDE KÜLTÜR VE SANAT VE DİN

Post-Modern Dönemde Avrupa’da Kilise Mimarisi

Post-Modern Dönemde Avrupa’da Sahne Sanatları ve Din

Post-Modern Dönemde Avrupa’da Edebiyat Sanatı ve Din

Post-Modern Dönemde Avrupa’da Resim Sanatı ve Din

Post-Modern Dönemde Avrupa’da Müzik Sanatı ve Din

Post-Modern Dönemde İslam Dünyasında Mimari ve Din

Post-Modern Dönemde İslam Dünyasında Tezhip ve Din

Post-Modern Dönemde İslam Dünyasında Minyatür ve Din

Post-Modern Dönemde İslam Dünyasında Ebru Sanatı ve Din

Post-Modern Dönemde İslam Dünyasında Çinicilik Sanatı ve Din

Post-Modern Dönemde İslam Dünyasında Hat Sanatı ve Din

Post-Modern Dönemde İslam Dünyasında Gölge Sanatı ve Din  

Post-Modern Dönemde İslam Dünyasında Resim Sanatı ve Din

Post-Modern Dönemde İslam Dünyasında Sahne Sanatları ve Din

Post-Modern Dönemde İslam Dünyasında Edebiyat Sanatı ve Din

Post-Modern Dönemde İslam Dünyasında Müzik Sanatı ve Din

Post-Modern Dönemde İslam Dünyasında El-Sanatları ve Din

Yirminci Yüzyılda İslam Dünyasında Moda ve Din

Post-Modern Dönemde İslam Dünyasında Moda ve Din

Post-Modern Dönemde Kültürler ve Sanatlar Arasında Geçişkenlikler ve Ortak Bir İnsanlık Kültür ve Sanatının Mümkünatı Üzerine Bir Değerlendirme

•    DETAYLAR

Kitabın, Üniversiteler Arası Kurul Başkanlığı (ÜAK)’nın Doçentlik Başvuru
Şartlarında belirttiği tanımdaki “Tanınmış Uluslararası Yayınevi” şartlarına haiz (En
az beş yıl uluslararası düzeyde düzenli faaliyet yürüten, yayımladığı kitaplar dünyanın
bilinen üniversitelerinin kataloglarında yer alan) bir yayınevinde uluslararası ISBN No
alınarak yayımlanması planlanmaktadır. Kitapta yer alan bölümler bir ya da birden fazla
yazarlı olabileceği gibi, aynı yazar birden fazla eserle de katkı sunabilir. Orijinal araştırma
ve derleme türündeki daha önce yayımlanmamış çalışmalardan oluşacak kitapta her yazar
kendi çalışmasından sorumludur. Yayınevi ve Editörler yayımlanacak olan kitapta yer
alan bölümlerde varılan sonuçlar veya fikirlerin sorumluluğunu taşımamaktadır. Yayınevi
ve Editörlerin, bu yayında ileri sürülen bilgi, alet, ürün ya da işlevlerin doğruluğu,
bütünlüğü, uygunluğu ve kullanılırlığı konusunda bir yüklenimi ve iddiası
bulunmamaktadır. Bu sebeple herhangi bir nedenle sorumlu tutulamazlar. Kitapta yer
alacak bölümlerin herhangi bir kısmı, Yayınevinin yazılı izni olmadıkça kaynak
gösterilmeden yayınlanamaz, bilgi saklama sistemine alınamaz veya elektronik, mekanik
vb. sistemlerle çoğaltılamaz. Yayımlanmak üzere gönderilen yazılar iade edilmez ve
yayınlanan yazılar için telif hakkı ödenmez. Kitap’ta yayın talebinde bulunan her
katılımcıdan belli bir miktar yayın ücreti talep edilecektir.

Hazırlanan kitap yazarlara 15 Ekim 2025 tarihinde ulaştırılacaktır. Her yazara ücretsiz olarak 1 (bir) kitap
gönderilecektir. Yazarlar, bahsi geçen kitap bölümü başvuru sürecinde, yazım sürecinde
önemli tarihlere göre hareket etmelidirler. Gönderilen yazılar İLSAM Yayınları Yazım
kurallarına uygun olarak hazırlanmalıdır.

1. Metin dili Türkçe olacaktır.
2. Tam Metinler A4 (210×297 mm) kağıdı ölçüsünde, 1.25 aralık, ilk satır
girintili ( 1,25), 12 punto Times New Roman olarak yazılmalıdır.
3. Kenar ölçüleri soldan 4 cm, sağdan 2 cm ve de yukarıdan ve aşağıdan 3 cm
olarak ayarlanmalıdır.

•    TAM METİN GÖNDERİM DETAYLARI
  1. Metin dili Türkçe olacaktır.
  2. Tam Metinler A4 (210×297 mm) kağıdı ölçüsünde, 1.25 aralık, ilk satır girintili ( 1,25), 12 punto Times New Roman olarak yazılmalıdır.
  3. Kenar ölçüleri soldan 4 cm, sağdan 2 cm ve de yukarıdan ve aşağıdan 3 cm olarak ayarlanmalıdır.
  4. Metin başlığı tek aralık, ortalanmış, 14 punto kalın, tümü büyük harf ve Times New Roman olarak yazılmalıdır.
  5. Başlıklar (Giriş ve Sonuç hariç) numaralandırılma şekline göre düzenlenmelidir.
  6. Metnin en başında yazar(lar)ın adı ve soyadı ile iletişim bilgilerini içeren bir kapak sayfası olmalıdır.
  7. Tam metinler; yukarıda belirtilen özellikler çerçevesinde tablolar, şekiller, özet ve kaynakça dâhil 20 sayfayı geçmemelidir.
  8. Dipnotlar ve kaynakça bilimsel akademik kurallara göre yazılmış olması gerekir.
  9. Kaynak gösterimi için dipnot kaynakça sistemi olan “İSNAD ATIF 2″ kullanılmalıdır.(Bkz.https://www.isnadsistemi.org/guide/isnad2/)
•    ÖNEMLİ BİLGİLER

Çalışmalarla ilgili İNTİHAL taraması sorumlu yazarlar ve Editör tarafından yapılacak olup, İNTİHAL tespit edilen eserler yayınlanmayacaktır. Bu konuda Editör ve Yayınevi sorumlu olmayıp, yaşanacak Hukuki ihtilaflarda tüm sorumluluk ilgili bölüm yazarlarına aittir.

Gönderilen bölüm önerilerinde pratikten yola çıkarak yeni fikirler, teknikler ve çözümlemeler  üreten metinlere öncelik verilmektedir. Kitapta bölüm yazarlığı yapmak isteyen akademisyen ve araştırmacılar en geç 28 Şubat 2025 tarihine kadar başvurmaları gerekmektedir. Mailimize iletilen başvuru dosyasında önerilen bölümün başlığı ile çalışmanın problemi, amacı, yöntemi ve kapsamını içeren 150-200 kelimelik kısa  özet  yer almalıdır.

 

Kapalı

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen reklam engelleyiciyi devre dışı bırakarak bizi desteklemeyi düşünün