Fıkıh

İslâm Hukuku Öğretimine Farklı Bir Yaklaşım – Prof. Dr. Mustafa YILDIRIM

ÖZET

İlahiyat fakültelerinde İslâm hukuku dersi hoca merkezli bir sistemle okutulmakta, öğrencinin derse katılımı en az düzeyde olmaktadır. Böyle olunca öğrencinin derse ilgisi azalmakta, konuları öğrenme yerine sınavdan geçer not alarak günü kurtarma hesabı yapmaktadır. Aktif eğitim öğrenci merkezli bir sistem olduğu ve probleme dayalı bir öğretimi esas aldığı için, öğrenciler okuma ve araştırmada daha aktif bir rol üstlenmekte ve öğrenmeyi öğrenmektedirler. İslâm hukuku derslerinin aktif eğitimle işlenmesiyle öğrenciler İslâm hukuku bilgilerini güncel olaylarla ilişkilendirerek daha iyi anlamakta ve karşılaştıkları olayları İslâm hukuku açısından yorumlayabilme yeteneklerini geliştirmektedirler.
Anahtar Kelimeler
Aktif eğitim, Modül, Senaryo, PDÖ (Probleme Dayalı Öğretim)

Makaleyi görüntülemek için tıklayınız…

İlgili Makaleler

Kapalı

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen reklam engelleyiciyi devre dışı bırakarak bizi desteklemeyi düşünün